Undervisning

Det jeg kan tilbyde dig er, et spændende og sjovt forløb, hvor du grundigt lærer, hvordan man kører bil, og ikke mindst på en måde, så du husker det bagefter. Det er vigtigt, at man ikke kun lærer at bestå, men også at forstå! Og det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Det er et tæt samarbejde mellem elev og kørelærer, og jeg vil gøre mit til, at det ikke bliver kedeligt.

Dvs. EN SIKKER VEJ TIL KØREKORT

Undervisningen i Janes Køreskole foregår som klasseundervisning. Jeg mener, det er den rigtige måde at gøre det på, da man ikke kan kommunikerer med en computer, og den kan ikke se, om du har forstået budskabet.

Jeg benytter også ”interaktiv” undervisning som supplement til tavleundervisningen. Det betyder, at du har mulighed for at sidde derhjemme og repetere teori og øve teoriprøver.

Jeg følger nøje den enkelte elevs behov, og tilpasser undervisningen efter dette i skolevognen. Mit mål er en lav dumpeprocent som betyder, at du lærer det du skal, og så har du de bedst mulige forudsætninger for at bestå prøverne første gang.

Som udgangspunkt er der teori en gang om ugen, samme dag som holdstart.

Alle elever som skal erhverve et kørekort for første gang skal følge en undervisningsplan.

Den indeholder:

• 29 lektioner i teori
  • 4 lektioner på manøvrebane
  • 16 lektioner på vej
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg

1 lektion er 45 minuter

Undervisningsplanen er at finde på politiets hjemmeside politi.dk

Undervisning i skolevognen forsøger du og jeg at planlægge så de også passer ind i din hverdag.

Som udgangspunkt foregår alt kørsel i Odense og Middelfart. Vi aftaler tid og mødested fra gang til gang.

HUSK ! – Du må starte din undervisning 3 mdr. før du fylder 17 år. Teoriprøven må du gå op til 1mdr før du fylder 17 år og den praktiske prøve, altså køreprøven, må tidligst være den dag du fylder 17 år.